Talks

Jeroen babbelt graag over technologie. Daarom geeft hij keynotes en lezingen rond topics die hem boeien, telkens in een combinatie van een kritische blik met een flinke scheut humor, met als doel te entertainen én te informeren.

  • Voor prijzen en boekingen: [email protected].
  • De inhoud van een talk wordt aangepast aan het doelpubliek: van geïnteresseerde leek tot technische professional. Neem zeker een kijkje bij de referenties.
  • Talks kunnen on location of virtueel.
  • Aangegeven tijdsduur is voor een volledig programma: aangepaste versies mogelijk.
  • For an international audience: all talks available in Dutch and English.

Keynote: Artificial Intelligence

  • Beschrijving: Wat is Artificiële Intelligentie wél en niet? Wat is generatieve AI? Hoe werken neurale netwerken, ChatGPT en Dall-E? Wat zijn de sterktes, zwaktes en limieten van deze tools? Wat is de impact van AI op onze maatschappij en de manier waarop we werken en informatie vergaren? Hoe ziet de toekomst van AI eruit? Hoe kan ik AI nu nuttig inzetten, als individu en bedrijf?
    Een antwoord op deze vragen vindt u in deze lezing, die de huidige hype rond AI op een humoristische en kritische manier onder de loep neemt.
  • Keywords: AI, generative AI, neurale netwerken, Large Language Models, ChatGPT, DALL-E, privacy, copyright, reliability, explainability
  • Duur: 60-70m

Keynote: Metaverses: What was that all about?

  • Beschrijving: Wat verstaan we onder metaverses? Waarom hebben/hadden we een hype rond virtuele werelden? Wat zijn de problemen/bezorgdheden en wat zijn goeie fundamenten om ze in de toekomst te bouwen en gebruiken? Wat zijn de implicaties voor de manier waarop wij online werken en ontspannen? Wat is de toekomst van AR / VR?
  • Keywords: metaverses, VR/AR/XR, cyberspace, web3, privacy, digital identity, hype cycles
  • Duur: 60-70m

Kinderlezing: Video Games

  • Beschrijving: Op een interactieve manier praten we over wat video games zo fantastisch maakt, en neem ik de kids (noot: zeg niet “de kids”) mee achter de schermen van een typisch videospel, om te kijken hoe zo’n monsterproject tot stand komt. Voor de echte liefhebbers maken we ook live een kleine game met behulp van de Unreal Engine. (meer info)
  • Keywords: video games, minecraft, game engines
  • Duur: 30-60m

Keynote: Science Communication

  • Beschrijving: Mijn ervaring met wetenschapscommunicatie. Research communiceren met breed publiek, open sourcen van data, de link tussen science en comedy, …
  • Keywords: scicomm, open data, media training, comedy
  • Duur: 25-35m